Tweekaa
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tweekaa

Tweekaa: 7682 posts and counting...
 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Laatste onderwerpen
» Feestje za 7 nov
aanbetalen / kinderen Emptyvan bosaap di 03 nov 2015, 12:59

» Op zoek naar een nieuw huis (je) 2015
aanbetalen / kinderen Emptyvan bosaap ma 02 nov 2015, 20:59

» Afrekening Zuidwolde
aanbetalen / kinderen Emptyvan Janneke vS vr 09 jan 2015, 11:11

» Foto's Zuidwolde
aanbetalen / kinderen Emptyvan Janneke vS zo 04 jan 2015, 20:02

» De kweeste naar huizen: linkdump
aanbetalen / kinderen Emptyvan Lianne do 18 dec 2014, 10:45

» Wie gaan er dit jaar mee?
aanbetalen / kinderen Emptyvan Jeroen wo 19 feb 2014, 20:24

» Hoe lang willen we dit jaar op vakantie?
aanbetalen / kinderen Emptyvan Yankee do 30 jan 2014, 13:36

» aanbetalen / kinderen
aanbetalen / kinderen Emptyvan Geert ma 13 jan 2014, 19:44

Countdown
Hoera! Ivy is geboren!

Iris

Hoera! Jua is geboren!

Hoera! Faya is geboren!

Hoera! Matthias is geboren!

Hoera! Simone is geboren!

Hoera! Tobias is geboren!

Hoera! Lucas is geboren!

Hoera! Seline is geboren!
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken

 

 aanbetalen / kinderen

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
bartie

bartie


Aantal berichten : 1375
Leeftijd : 41
Woonplaats : Amsterdam
Registration date : 23-01-08

aanbetalen / kinderen Empty
BerichtOnderwerp: aanbetalen / kinderen   aanbetalen / kinderen Emptyzo 12 jan 2014, 12:21

Hey luitjes,
voor degenen (waaronder ik Smile) voor wie de afspraken over aanbetalen & kinderen nog niet duidelijk / toekomstbestendig zijn, graag even op een rijtje zodat dat de komende jaren niet meer hoeft. Excusez als ik de enige ben.

Aanbetalen
Afgelopen jaar heeft Janneke vS de hele aanbetaling verzorgd. Als dat elk jaar zo kan, of andere mensen willen afwisselen, is dat heel houdbaar. Anders moeten we misschien toch naar het systeem dat vorig jaar is voorgesteld, waar je je aanbetaling alleen kwijt bent als er uiteindelijk minder mensen mee gaan dan het aantal dat aanbetaald heeft.

Kinderen
Voor boodschappen is er volgens mij een redelijke oplossing (2.5E vanaf 2 jaar).
Voor het huisje ligt dat voor m'n gevoel anders: als er volgend jaar 8 kinderen mee gaan, houden we daar rekening mee. Er worden verschillende huisjes voorgesteld, en er wordt een voorkeur uitgesproken voor een van de ruimere. Logisch. En dan is er automatisch ruimte. Maar vanaf wanneer is het dan redelijk wel (een deel) te betalen? Is mij nu niet duidelijk..

Goed, als het allemaal al in kannen en kruiken was dan hoor ik het wel..
En een fijne zondag! Wink
Bart
Terug naar boven Ga naar beneden
Gerdientje




Aantal berichten : 370
Leeftijd : 43
Registration date : 23-01-08

aanbetalen / kinderen Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanbetalen / kinderen   aanbetalen / kinderen Emptyzo 12 jan 2014, 14:26

hoi hoi

Ik denk dat het reëel is dat kinderen die in een bed slapen mee betalen aan (of de ouders) de huiskosten.

groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
Janneke vS

Janneke vS


Aantal berichten : 871
Leeftijd : 42
Woonplaats : Wageningen
Registration date : 22-01-08

aanbetalen / kinderen Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanbetalen / kinderen   aanbetalen / kinderen Emptyma 13 jan 2014, 10:17

bartie schreef:

Aanbetalen
Afgelopen jaar heeft Janneke vS de hele aanbetaling verzorgd. Als dat elk jaar zo kan, of andere mensen willen afwisselen, is dat heel houdbaar. Anders moeten we misschien toch naar het systeem dat vorig jaar is voorgesteld, waar je je aanbetaling alleen kwijt bent als er uiteindelijk minder mensen mee gaan dan het aantal dat aanbetaald heeft.

Zolang ik dat financieel kan blijven doen, vind ik het geen probleem om de hele aanbetaling te verzorgen. Wel denk ik dat het handig is dat mensen even aangeven of ze van plan zijn om wel of niet mee te gaan. Dan weten we ook voor wat voor grootte van het huisje we moeten kijken.

Het voorgestelde systeem in de laatste zin vind ik een slecht idee omdat je daarmee mensen die wel aanbetalen benadeelt ten opzichte van mensen die niet aanbetalen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lianne

Lianne


Aantal berichten : 292
Leeftijd : 43
Registration date : 21-01-08

aanbetalen / kinderen Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanbetalen / kinderen   aanbetalen / kinderen Emptyma 13 jan 2014, 10:35

Het is lijkt me niet meer dan logisch dat er voor kinderen die een bed is beslag nemen ook gewoon voor betaald wordt!
Terug naar boven Ga naar beneden
Geert




Aantal berichten : 1099
Leeftijd : 41
Woonplaats : Wageningen
Registration date : 21-01-08

aanbetalen / kinderen Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanbetalen / kinderen   aanbetalen / kinderen Emptyma 13 jan 2014, 19:44

In dit topic is deze discussie ook voorbij gekomen. Een algehele conclusie is er volgens mij niet, maar ik lees dat de consensus is dat kinderen vanaf bedgebruik meebetalen.
Aangezien er inmiddels met oa. de huiskeuze volgens mij ruimschoots rekening gehouden wordt met de aanwezigheid van kinderen, lijkt me dat fair.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





aanbetalen / kinderen Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanbetalen / kinderen   aanbetalen / kinderen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
aanbetalen / kinderen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Tweekaa :: Kerstvakanties :: Kerstvakantie '14 - '15-
Ga naar: